Általános kérdések

Mi a RENDO?
A hely, ahol használt műszaki cikkeidet fix áron, gyorsan, egyszerűen adhatod el. A RENDO megveszi a készülékedet, majd a környezetvédelem és a fenntarthatóság jegyében, feljavítva újra értékesíti azt.

Hogyan működik?
A honlapon található katalógusból kiválasztod az eladni kívánt készülék típusát, megadod annak jellemzőit, és azonnal kapsz egy árat, amelyért a RENDO a készüléket megvásárolja. Ha ezen az áron el szeretnéd adni a készülékedet, megadhatod bankszámlaszámodat, ahová a vételárat utaljuk. Ezután a készüléket becsomagolva, ingyenesen postára tudod adni. Miután a készülék beérkezett hozzánk, alaposan átvizsgáljuk és ellenőrizzük az általad megadott adatok helyességét. Ha minden rendben, néhány napon belül átutaljuk a pénzt.

Milyen előnyökkel jár a RENDO-n eladni?
- Ingyenes: nincs jutalék, nincsenek díjak és nincsenek rejtett költségek.
- Gyors: azonnal látod az eladási árat, nincs licit, nincs alku, nincs várakozás.
- Egyszerű: regisztráció nem szükséges, az eladás csak néhány kattintás.
- Kényelmes: nem kell hirdetést feladnod, nem kell személyesen egyeztetned és találkoznod a vevővel.
- Biztonságos: adataid megadása titkosított, biztonságos internet kapcsolaton keresztül történik. A vételárat bankszámládra utaljuk.
- Kockázatmentes: a pénzt garantáltan átutaljuk vagy ha időközben meggondolod magad, a készüléket visszaküldjük.

Miért adjam el a használt készülékemet?
- Mert értéket képvisel, még ha neked már nincs is szükséged rá.
- Mert úgy érzed, jól jöhet még valamikor, de valójában nem fogod már használni.
- Mert mások szívesen megvásárolnák és örömmel használnák.
- Mert a használt készülék eladása környezetvédelmi előnyökkel jár.

Ki adhat el a RENDO-n?
- Olyan magánszemélyek, akik a 18. életévet betöltötték és rendelkeznek magyar adóazonosító jellel és magyar bankszámlaszámmal.
- Olyan hazánkban bejegyzett jogi személyek, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező gazdálkodó szervezetek, amelyek rendelkeznek magyar adószámmal és magyar bankszámlaszámmal.

Mire kell figyelnem az értékesítés során?
- A gyors kifizetés érdekében pontosan és a valóságnak megfelelően add meg a készülék adatait (gyártó, típus, állapot, hálózatfüggőség, stb.) és személyes adataidat (név, cím, adóazonosító jel, bankszámlaszám, stb.).
- A készülék legyen a jogos tulajdonod, és harmadik személy ne támasszon rá semmiféle igényt (pl.: részletfizetés, hűségidő, stb.).
- Gondosan olvasd el a csomagolási és szállítási információkat!
- Ha kérdésed van, fordulj ügyfélszolgálatunkhoz!

Mi történik a készülékemmel miután beérkezett hozzátok?
A készüléket kívül-belül alaposan átvizsgáljuk, ellenőrizzük a készülék működőképességét, az általad megadott jellemzőit és töröljük a készüléken található adatokat.

Mi történik a készülékemen tárolt adatokkal?
A készülékről minden adatot véglegesen törlünk. Az adatokat nem mentjük el, nem készítünk róluk másolatot, így a készülék átvétele után nem tudjuk azokat visszaszolgáltatni.

Mi történik a készülékemmel miután eladtam?
Új tulajdonost keresünk neki. A megvásárolt készüléket belföldön vagy külföldön értékesítjük. Számos ember örül egy használt készüléknek és ezzel a környezetünkért is teszünk valamit.

Mi történik a lopott készülékekkel?
Ha a beérkezett készülék átvizsgálása során felmerül a gyanú, hogy a készülék lopott, azonnal tájékoztatjuk a Rendőrséget.

A honlapon kívül, más módon is vásároltok készüléket?
Háztartásban szokásos mennyiséget kizárólag a honlapon keresztül vásárolunk. Kereskedelmi mennyiségű használt műszaki cikket, telefonflottákat, beragadt készleteket a honlapon kívül, egyedi szerződés keretében vásárolunk. Ha ez a lehetőség érdekel, keresd ügyfélszolgálatunkat.

Céges készüléket vagy sok készüléket adnék el. Használhatom a szolgáltatást?
Igen, egyedi szerződés keretében van rá mód. A részletekről tájékozódj a „Cégeknek" menüpontban.

Nem értem a Szerződési feltételeket és itt sem találok választ a kérdésemre. Mit tegyek?
Keresd ügyfélszolgálatunkat, szívesen válaszolunk minden kérdésére.


Az eladás menete

Kell regisztrálnom?
Készüléked eladásához nem szükséges regisztrálnod, de az oldal kényelmesebb használata érdekében van rá lehetőség. Elsősorban visszatérő eladóknak ajánlott.

Hogyan találom meg készülékemet a katalógusban?
- Használd a minden oldalon megtalálható keresőmezőt! Kezdd el gépelni a készülék gyártóját, típusát és válassz a legördülő listából!
- Böngéssz a katalógusban, először válaszd ki a gyártót, majd a készülék típusát!

Honnan tudom, hogy milyen márkáról és modellről van szó?
Keress információkat a készülék menüjében, elő- és hátlapján, nézd meg a készülék vásárlásakor kapott számlát, a csomagolást vagy válaszd ki készülékedet a honlap katalógusában elhelyezett fényképek alapján.

Mit tegyek, ha készülékemet nem találom a katalógusban?
Ellenőrizd, hogy megfelelően adtad-e meg a készülék gyártóját, típusát. Ha így sem találod készülékedet, kérjük, jelezd felénk. Katalógusunkat folyamatosan bővítjük, ezért fontos számunkra a visszajelzésed.

Tudok olyan készüléket beküldeni, ami nem szerepel a katalógusban?
Nem. Csak a katalógusban található készülékeket vásároljuk meg. Ha készüléked nem szerepel katalógusunkban, jelezd nekünk.

Mi történik, ha olyan készüléket is beküldök, amiről nem töltöttem ki adatlapot?
Az ilyen készüléket adománynak tekintjük, nem tudunk érte fizetni.

Mi történik, ha hibás adatokat adtam meg a készülékhez?
A beküldött készülék minőségellenőrzési folyamaton megy keresztül, melynek során feltárjuk az esetlegesen hibásan megadott adatokat is. Ilyen esetben a készülékre új árajánlatot teszünk emailben.

Több készüléket is eladhatok egyszerre?
Igen, az eladási ajánlat lezárása előtt további készülékeket adhatsz a kosárhoz és a készülékeket beküldheted egy csomagban.

Van-e maximális beküldhető mennyiség?
Mennyiségi korlát nincs, de két dologra figyelni kell. Az egyik, hogy egy csomag tömege nem haladhatja meg a 20kg-ot. A másik, hogy a 200.000 Ft-nál nagyobb értékű csomagok átvételét megtagadhatjuk. Ilyen esetekben érdemes előre egyeztetni ügyfélszolgálatunkkal.

Hogyan kerül kiszámításra az ár?
Az ár meghatározásakor az aktuális piaci árakat és a készülék jellemzőit (hálózatfüggőség, tartozékok, állapot, stb.) együttesen vesszük figyelembe.

Mi történik, ha máshogy állapítjátok meg a készülék állapotát, mint én?
A készülék állapotának objektív megállapításához részletes magyarázatot találsz az adatlapon és a felvásárlási feltételekben. Kérjük, a gyors kifizetés érdekében ennek megfelelően add meg az adatokat. Ha értékelésed mégis eltér a miénktől, a végleges eladási ár megállapításánál saját értékelésünket vesszük figyelembe.

Meggondoltam magam, mégsem akarom eladni nektek a készüléket. Mit tegyek?
- Ha még nem postáztad a készüléket, kérjük, küldj emailt, melyben jelzed az eladástól való elállás szándékát.
- Ha már postáztad a készüléket és eladási szándékodtól el szeretnél állni, kérjük, jelezd nekünk emailben. A szóban forgó készüléket a te költségedre visszaküldjük. Figyelem! A beérkezett készülékekről az adatokat töröljük, így a készüléken lévő korábbi adatokat nem fogod tudni visszakapni.

Honnan tudom, hogy az eladás sikeres volt-e?
A sikeres eladásról tájékoztató emailt küldünk.


Csomagolás és szállítás

Milyen tartozékokat kell beküldenem?
Amelyek a vételárat befolyásolják, azaz a hálózati töltőt, a töltőkábelt és az akkumulátort. Ha rendelkezésre áll a használati utasítás, vagy olyan gyári tartozék, amelyre már nincs szükséged, beküldheted azt is.

Hogyan kell becsomagolnom az árut?
Úgy, hogy a csomagolás a postai szállítás alatt megóvja a készüléket. A megfelelő csomagolás kiválasztásához itt találsz tippeket: csomagolás és szállítás.

Meg kell lennie az eredeti csomagolásnak?
Nem, de jó, ha megvan, mert ebben a legegyszerűbb postára adni a készüléket és a tartozékait. Ha nincs meg, más csomagolóanyag is megteszi, amely alkalmas a készülék szállítás alatti megóvására. A megfelelő csomagolás kiválasztásához itt találsz tippeket: csomagolás és szállítás.

Kell szállítási költséget fizetnem?
Nem. Az általunk emailben küldött címirat használatával csomagodat ingyen adhatod fel a postán.

Melyik postán adhatom fel a csomagot?
Csomagodat az ország több mint 2600, csomagfelvételre alkalmas postájának bármelyikén ingyen feladhatod.

Van lehetőség arra, hogy házhoz jöjjenek a csomagért?
Jelenleg nincs.

Nem tudom kinyomtatni a címiratot. Mi a teendő?
Csomagodat csak az általunk küldött címirat kinyomtatásával tudod díjmentesen postára adni. Az egyéb módon küldött csomagokat nem áll módunkban átvenni. Ha eladási ajánlatodat már rögzítetted és nem tudod megoldani a címiratnyomtatást, kérjük keresd ügyfélszolgálatunkat.

Mennyi ideig tart, amíg a csomag beérkezik?
A készülék beérkezésének időtartamát a Magyar Posta üzletszabályzata határozza meg. A beérkezés átfutási ideje legtöbbször 1-2 munkanap.

Miért kell a címirat kiküldését követő 5 napon belül beküldenem a készüléket?
A RENDO felvásárlási árai a piaci árakhoz alkalmazkodva folyamatosan változnak. Ha a készülék a címirat kiküldésétől számított 5 napon belül postai feladásra kerül és adatlapja helyesen lett kitöltve, vállaljuk az ajánlati ár kifizetését akkor is, ha a felvásárlási ár időközben csökkent. Ha a készülék a címirat kiküldésétől számított 5 napon túl kerül feladásra és a felvásárlási ár időközben csökkent, új ajánlatot teszünk.

A csomagomat feladtam, de már egy hete nem kaptam visszajelzést. Mi a teendő?
A készülékek beérkezéséről minden esetben tájékoztató emailt küldünk. Kérjük, ellenőrizd postafiókodat és spam mappádat is. Ha a csomag feladását követő egy héten belül nem kaptál visszajelzést, kérjük, keresd ügyfélszolgálatunkat.

Külföldről küldhetek be készüléket?
Nem, szolgáltatásunkat csak Magyarország területéről lehet igénybe venni.

Leadhatom nálatok személyesen is a készüléket?
Nem. Csak azt a készüléket vesszük át, amelyet a Honlapon keresztül adtak el nekünk és az általunk küldött postai címirattal került beküldésre.


Kifizetés

Hogyan kapom meg a pénzt?
A vételárat az általad megadott magyarországi bankszámlára utaljuk. Más kifizetési módra nincs lehetőség.

Nincs magyar bankszámlám. Mi a teendő?
Készülékedet így nem tudjuk megvenni. Ha már beküldted készülékedet, sajnos nincs más megoldás mint, hogy visszaküldjük azt neked. Kérjük, egyeztess ügyfélszolgálatunkkal a visszaküldés módjáról.

Mennyi idő alatt kapom meg a pénzt?
Ha a készülék időben megérkezik és a kitöltött adatlapjával is minden rendben van, legfeljebb a beérkezéstől számított 2 munkanapon belül utaljuk a vételárat. Ha a készülék késve érkezik be, vagy az adatlap nem felel meg a készülék jellemzőinek, új árat kell egyeztetnünk. Ekkor az új vételárár kialakulását követő 2 munkanapon belül utalunk.

Szerintem már meg kellett volna kapnom a pénzt. Mit tegyek?
A késedelem oka lehet, hogy:
- a csomag nem érkezett be hozzánk. Ellenőrizd, hogy kaptál-e visszaigazoló emailt a beérkezésről. Ha nem kaptál, de csomagodat több mint egy hete elküldted, kérjük, vedd fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal.
- a beküldött készülék adatai, tulajdonságai nem egyeztek meg az általad megadottakkal, ezért új ajánlatot küldtünk neked, amit még nem igazoltál vissza. Ellenőrizd, hogy kaptál-e emailt az eladás elfogadásáról vagy ha új ajánlatot küldtünk, válaszoltál-e rá. Ha igen, és több mint 3 nap eltelt azóta, kérjük, vedd fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal.


Személyes adatok

Biztonságos a személyes adatok megadása?
Igen, a személyes adatok megadása titkosított internetkapcsolaton keresztül történik, a kapcsolat titkosításáról tanúsítvánnyal rendelkezünk.

Regisztrált felhasználó vagyok. Megváltoztathatom-e felhasználói adataimat?
Igen, az adatokat a felhasználói fiókban lehet módosítani, de a lezárt eladásokkal kapcsolatos adatok módosítására nincs lehetőség.

Vendégként van mód a megadott személyes adatok módosítására?
Nincs, a vendégként rögzített eladáshoz tartozó személyes adataidat nem lehet módosítani. Ha személyes adataidat tévesen adtad meg, kérd ügyfélszolgálatunktól az eladás törlését, majd ismételd meg az eladást a honlapon a megfelelő személyes adatok megadásával.

Hogyan tudok leiratkozni a hírlevélről?
Leiratkozási szándékodról kérjük, küldj nekünk emailt a hírlevélküldéshez megadott email címről.